Alla inlägg den 14 februari 2017

Av Johanna - 14 februari 2017 20:30

Kärleken övervinner allt!

 

Jag har många hjärtan, många i min närhet som jag älskar och ger en extra tanke en dag som denna.

Jag och barnen var hemma med en hjärtkladdkaka hos en kär vän idag och hennes barn.

Jag tänker på min syster och svåger som bor på andra sidan jordklotet, som jag saknar så.

Mitt hjärta fylls också med de som inte har någon idag, framförallt de ensamma barnen.

Men de som får mest av min uppmärksamhet och kärlek idag, likt alla andra dagar,

det är mina fantastiska 3 barn som varit så fixiga, pussiga, hemlighetsfulla och omtänksamma idag.

Men huvudpersonen en dag som denna, han som fångade mitt hjärta för snart 13 år sedan,

det är min älskade make B.

 

Den här dikten är till dej älskling

 

Hela livet har jag lovat

All min kärlek vill jag ge

Dig min älskling, jag behöver

Om jag framtiden ska se

 

I din famn där hör jag hemma

Dina ord betyder mest

När du ser mig bultar hjärtat

Är du nära mår jag bäst

/JB

 

Presentation


Hemmamamma till 3 barn med en älskling till make, det är jag och det är vi!
Här får du del av
vardagstankar från en småbarnsmamma.
Åsikter och tips, hjärtliga råd och kloka ord från en hemmamamma
och förhoppningsvis en del fina dikter.
Välkommen!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards