Alla inlägg under februari 2019

Av Johanna - 25 februari 2019 20:43

Här igen! Sugen på att skriva och dela med mig!

 

Som hemmamamma är jag mycket missnöjd med mig själv,

för på sistone har jag tappat mycket av den jag vill vara
eller det jag vill göra

Jag har gett mina barn alldeles för dåligt med tid

och vi har gjort mycket mer det jag velat istället för vad de velat.

 

Vi har glömt bort att ta vara på naturen sen kylan kom,

barnen har glömt vad picknick är och världen omkring oss
har blivit mer vuxen än barnslig

Nu är det dags att backa ett steg, iaktta barnen, lyssna in
och inte minst GÅ UT!
Vi har börjat äta många luncher ute på altanen och idag var vi ute,
mest i skogen, i över 4 timmar.
Ute har jag lättare att lyssna, inte lika mycket annat som distraherar
mina tankar. Ute är det friskt, vackert och stort
Ute får fantasin flöda och kroppen må bra.

 

Så vi packar ryggsäcken, skriver till några kompisar och låter benen jobba!

Presentation


Hemmamamma till 3 barn med en älskling till make, det är jag och det är vi!
Här får du del av
vardagstankar från en småbarnsmamma.
Åsikter och tips, hjärtliga råd och kloka ord från en hemmamamma
och förhoppningsvis en del fina dikter.
Välkommen!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards