Alla inlägg under augusti 2017

Av Johanna - 23 augusti 2017 08:44

  Lilla pojken blir stor! 

När prinsen börjar skolan och 

livet förändras.. 

 

Av Johanna - 19 augusti 2017 20:37

En vecka bestående av febriga barn och plötslig tvättstugerenovering!

Då tvättmaskinen gick sönder och man omöjligt kan sätta in en ny tvättmaskin

i det smutsiga, fula, äckliga, mögelrummet.. då var det inte annat än att sätta

igång och renovera, trots sommar, sjuka barn och typ handikappad man.

Med andra ord, inte sol och bad för oss. Tråkigt avslut på sommarlovet.

 

Ja för nu börjar dessutom vår lilla pojk i förskoleklass på måndag..

å mamma är nervös, det är stort.

Vi hoppas på att få golvet målat innan den nya vardagen sätter igång.

Imorgon ska jag och sonen packa väskan och rött äpple ska absolut med :)

Av Johanna - 1 augusti 2017 11:09

Första gången jag släpade Pocahontas fram och tillbaka helt själv igår kväll

och det gick ju jättebra! Jippi!

Ja min kanot alltså, för jag fick en alldeles egen fin kanadensare

av min underbara man när jag fyllde 30!!

 

Det är helt fantastiskt, att vara ute på det stilla vattnet och vara mitt i naturen,

bara några få minuter hemifrån.

Det är så bra med en inneboende syster, så man bara kan dra när barnen är lagda.

Min älskling följde med ut igår (men orkar inte bära, dra eller paddla pga ryggen)

och vi träffade bl.a bävern och fladdermössen, som vanligt i skymmningen.

 

En ny relation med Nyköpingsån och dess små inneboende :)

 

 

Presentation


Hemmamamma till 3 barn med en älskling till make, det är jag och det är vi!
Här får du del av
vardagstankar från en småbarnsmamma.
Åsikter och tips, hjärtliga råd och kloka ord från en hemmamamma
och förhoppningsvis en del fina dikter.
Välkommen!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards