Direktlänk till inlägg 31 mars 2020

Ut och njut

Av Johanna - 31 mars 2020 16:16

Jag älskar att upptäcka nya platser!

Igår var en sån dag! Jag tog med hela familjen och min syster till en skog
jag upptäckte med barnen häromdagen.
Igår hade vi tid att utforska den.
En fantastisk ekskog med små berg och spännande rester från en gammal park.

Med fika på ryggen, solen i ögonvrån, barnen i handen,
maken vid sidan och syster hack i häl, skapade vi fina minnen.

 

Och återigen vill jag bara trycka på ordet UT!

Ibland känns det nästan magiskt när man går ut,

man går här inne och segar, blir sur, tappar tålamodet,
höjer rösten mot barnen allt för ofta,
men tillslut kommer man ut och då glömmer man allt det där jobbiga 
och fokuset ställs om helt.

 

Så glöm inte det! Även om det kan vara ett besvärligt projekt att 
klä på barnen och ta sig ut så är det nästan alltid värt det.
Tricket är bara att klä sig bra så man kan njuta där ute också.

 

Ett annat knep, mot seghet, som jag allt för ofta struntar i,
är att komma igång tidigt på dagen, inte börja vid datorn,
för ju längre dagen går, desto svårare att komma för sig.

 

Nej nu ska det torkas rumpa, skötas kaniner och förberedas mat.
Livet rullar på, isolerad eller ej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 8 november 2021 09:51

Här sitter jag igen, ensam efter höstlovet och väntar. Vi hade väl hoppats så mycket, att vi trodde på det, att bebis skulle komma innan eller under lovet. Det här är vår senaste bebis, 2 dagar kvar till beräknat.. ..inte ens en sammandragn...

Av Johanna - 17 augusti 2021 10:55

När en (till mesta del) hemmamamma lämnat alla sina 3 barn på skolan för första gången! Äldsta på mellanstadiet och yngsta i förskoleklass. Det är stort!   När jag sitter här hemma och med stolthet och lite sorg lämnat vår yngsta, första dage...

Av Johanna - 23 april 2020 12:43

En strålande idé för att visa att du tycker om någon   Barnen får utmaning att måla en sten och lägga den utanför dörren hos någon de tycker om.     Detta är materialet som behövs till veckans pyssel. Följ mig gärna på YouTube Äventyret...

Av Johanna - 21 april 2020 10:39

Fördelen med att jobba hemifrån       Jag har inte haft så mycket tid här på sistone, har lagt mycket tid på familj, utflykter och hemmafix           Men idag bloggar jag på min arbetstid, med godkännande från chefen :) alla beh...

Av Johanna - 12 april 2020 20:00

Vi här hemma kan skatta oss lyckliga i dessa tider,  att jag har inte har så gamla föräldrar,  att stor del av familjen/släkten bor nära och att alla var helt friska just till påsk!               Vi firar kärleken, friheten,  e...

Presentation


Hemmamamma till 3 barn med en älskling till make, det är jag och det är vi!
Här får du del av
vardagstankar från en småbarnsmamma.
Åsikter och tips, hjärtliga råd och kloka ord från en hemmamamma
och förhoppningsvis en del fina dikter.
Välkommen!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards