Alla inlägg under augusti 2021

Av Johanna - 17 augusti 2021 10:55

När en (till mesta del) hemmamamma lämnat alla sina 3 barn på skolan för första gången!

Äldsta på mellanstadiet och yngsta i förskoleklass. Det är stort!

 

När jag sitter här hemma och med stolthet och lite sorg

lämnat vår yngsta, första dagen på skolan,

är jag otroligt glad och tacksam att få ha en

fjärde liten krabat växande i magen! Det är också stort!

Älskade liten vad vi längtar!

Snart i vecka 30, och i november får vi bli småbarnsföräldrar igen!

 

Eftersom jag älskar hemmamammalivet och älskar att umgås med mina barn

och älskar bebisar, så är lyckan total att få "börja om" hemmatiden med smått!

En liten hjälplös människa att få rå om, amma, pussa på, byta blöjor, söva, gosa med och älska.

 

Jag är nu hemma med graviditetspenning pga. corona och är glad

att kunna hämta och lämna våra barn bara på andra sidan gatan.

Mina förmiddagar blir nu häpnadsväckande tysta och lugna

och jag tänker fylla tiden med mycket skrivande och fotoprojekt.

 

Spännande tider framför, kommer successivt skriva mer och mer här

när småbarns- och hemmamammalivet smyger sig på igen :)

Presentation


Hemmamamma till 3 barn med en älskling till make, det är jag och det är vi!
Här får du del av
vardagstankar från en småbarnsmamma.
Åsikter och tips, hjärtliga råd och kloka ord från en hemmamamma
och förhoppningsvis en del fina dikter.
Välkommen!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards