Alla inlägg den 11 december 2016

Av Johanna - 11 december 2016 19:49

Vällingungar i heldräktspyjamas är bland det gulligaste som finns!

Nu har jag en i min famn, så stillsamt drickandes, myser in i mina armar

och mammahjärtat är varmt.

Blickarna och de små leendena man kan få från ens egna barn

innan de kan uttrycka sin kärlek i tal, det är oslagbart.

Så tacksam att få vara mamma!!

Av Johanna - 11 december 2016 14:13

Vilken ovanlig känsla..

Nu är huset alldeles tyst och tomt, man kan höra elementen droppa och suset ifrån datorn.
Efter en mysig gudstjänst med julspel, har mormor och morfar hämtat barnen till julmarknad.

Alla 3 är borta och maken på jobbet..  det är alldeles tyst. Vad gör man då?

Är det nu man är effektiv och städar eller är det nu man passar på att vila kanske?
Sån tur är, för mej, är det bara en halvtimme kvar, jag som inte är särskilt förtjust i att vara ensam.


För mej bär det snart av till ljusparty hos en kär vän...

tänkte känna mej lite vuxen, stillsam och anonym för ovanlighetens skull,

dricka te'et hett , krypa upp i ett soffhörn, iakta de levande ljusen och lyssna på andras samtal.

Några timmar av återhämtning, och så blir goset med småttingarna extra mysigt ikväll.
Saknar dem redan :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hemmamamma till 3 barn med en älskling till make, det är jag och det är vi!
Här får du del av
vardagstankar från en småbarnsmamma.
Åsikter och tips, hjärtliga råd och kloka ord från en hemmamamma
och förhoppningsvis en del fina dikter.
Välkommen!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards