Alla inlägg den 23 september 2017

Av Johanna - 23 september 2017 17:41

När hemmamammarollen blir för slapp.


Nej nu har jag slappat till mej alldeles här hemma.
Om barnen inte ska ryka ihop stup i kvarten och jag inte ska gå och bli irriterad

hela tiden så måste jag rycka upp mej ur den här dåliga ovanan jag kommit in i.


Mer rutin på mattider, mer kompisar och öppenförskola och definitivt mer utetid!!


Det mesta har fokuserat kring min mans hälsa och att komma till grunden i hushållet

för att kunna hålla ett fint hem, för att vi ska orka den här situationen och tiden.

Vilket har behövts, och nu kan vi trivas och maken börja återhämta sej i lugn och ro.

Dock känner jag nu hur barnen lider av för mycket hemmatid, där menat,

”bara sitta inne när mamma städar – tid”.


Det var länge sen vi var på utflykt eller stannade länge i en lekpark,

längesen de kunde leka med någon annan än varandra och längesen

de fick låta benen och fantasin bära i naturen.

Så har det blivit en hel del tv-tid här hemma, mycket ovanligt för oss,

och det visar sej vara rätt effektivt om man vill få undan barnen,

men tråkigt, jag saknar att ha dem runt mej.

Inte så hälsosamt heller vill  jag tycka, så det blir nog ingen ny vana.

Så nu tar jag till mitt höstschema, då kommer barnen mer i fokus och jag

kan inte städa bort hela dagarna. Ut! Leka! Baka! Vänner!


Nu ska vi njuta av hösten och trotsa vädret

(kanske bara behöver köpa ett gäng nya, större, bättre regnkläder)

Presentation


Hemmamamma till 3 barn med en älskling till make, det är jag och det är vi!
Här får du del av
vardagstankar från en småbarnsmamma.
Åsikter och tips, hjärtliga råd och kloka ord från en hemmamamma
och förhoppningsvis en del fina dikter.
Välkommen!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards