Alla inlägg den 19 mars 2020

Av Johanna - 19 mars 2020 10:34

Idag vill jag uppmuntra er extra att gå ut! 

 

Klä er efter väder! Här är det just nu soligt och vackert, 

Men kallt. Jag ångrar mig aldrig när jag dragit på mig mina termobyxor, det är inte bara barnen som ska ha det skönt där ute! 

Släng ihop en lätt lunch eller mellis så kan ni vara ute länge. Gå lite längre, så det inte blir allt för lätt att ge upp och gå hem. Du behöver inte gå till en lekpark.

Skogen blir oftast trevligare i längden. 

 

 


Här ute har jag öron och tålamod så det räcker till en hel armé! Maten smakar godare och hjärnan får vila!

 

Tips att hitta på utomhus:

Upptäck och utforska: skog, vatten, klippor, solnedgångar

Lyssna efter fåglar

Leta efter insekter

Räkna hur många grässtrån ni orkar plocka

Tävla från stolpe till stolpe

 

I skog och mark :

Upptäck olika mossor

Lär er lövsorterna

Inspektera en stubbe

Ha kottkrig

Bygg en koja

Gissa hur många meter träden är

 

Du kanske t.o.m kan tända en brasa! 

 

Vi är fortfarande fria att gå ut i naturen, det är inte alla som är längre. Utnyttja naturen och utmana din fantasi! 

Presentation


Hemmamamma till 3 barn med en älskling till make, det är jag och det är vi!
Här får du del av
vardagstankar från en småbarnsmamma.
Åsikter och tips, hjärtliga råd och kloka ord från en hemmamamma
och förhoppningsvis en del fina dikter.
Välkommen!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards