Alla inlägg den 5 september 2017

Av Johanna - 5 september 2017 10:41

På jakt efter meningen i vardagen.


Att göra vardagen meningsfull är alltid den nya utmaningen när en ny termin startar.
Jag älskar att göra scheman, så jag brukar göra ett nytt minst en gång per termin.


Där ska jag få in hushållssysslorna, få plats med vännerna, aktiviteterna, lite nyttigt
och så ska det slutligen vara mycket tid kvar till barnen, mys med barnen, tid med barnen,
 göra det som barnen vill.


Kul att pussla ihop tycker jag, bra med lite rutiner för barnen

och bra med lite push och mål för mamman.
Sen kanske det inte följs så bra. Men det är inte så farligt.
Man måste ju njuta av friheten också, som hemmamamma/hemmabarn.

 

Meningsfullt för mej är när jag känner att jag kan ge mina barn kvalitetstid,
när de fått lära sej något och haft riktigt roligt,
när de känner sej trygga och nöjda med livet, när de längtar till nästa vecka.


Meningsfullt känns det när jag fått träffa någon kär vän
och vi kan utbyta tips tankar eller bara dela vardagen.


Det känns meningsfullt när jag fått uträtta något,
hjälpt någon, engagerat mej i kyrkan eller någon annans barn.


Meningsfullt för mej är att få dela med mej av,
vad jag tror är bra i ett hem och en familj,

var jag hittar den sanna meningen och glädjen i livet
och få dela med mej av möjligheter som inte samhället serverar idag.

Presentation


Hemmamamma till 3 barn med en älskling till make, det är jag och det är vi!
Här får du del av
vardagstankar från en småbarnsmamma.
Åsikter och tips, hjärtliga råd och kloka ord från en hemmamamma
och förhoppningsvis en del fina dikter.
Välkommen!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards