Direktlänk till inlägg 30 juli 2017

Härligheter i jobbigheterna

Av Johanna - 30 juli 2017 11:18

 

Tillbaka där jag trivs bäst, tillbaka där mitt hjärta hör hemma!

 

 

 

Hej - dansa ur diskmaskinen med världens gulligaste 4åring utan stress

Hej - jag missar inte en enda timme med dej kära supersnabbutvecklande  2åring

Hej - jag har tid att lyssna på dina tusen funderingar idag också kluriga 6åring

Hej - vi går runt i pyjamas och låter diskberget växa idag också

 

För jag måste bara få uttrycka min lycka i denna oväntade vändning mitt i olyckan

 

Jag hade gått med på att jobba, när min man uttrycker sin längtan

att få vara hemma med barnen ett år.
För mej kändes det som en evighet, men huvudsaken är att barnen

får vara hemma med sin egen förälder, oavsett om det är mamma

eller pappa och så länge inte jag behövde jobba så mycket.
Självklart vill jag uppmuntra pappaledighet,

även om jag älskar att vara hemma med dem själv.


Från i Mars har jag jobbat. Hade en anställning på 50% fram till Januari.
Men min mans ryggskada sen nov -15 blir bara värre och i väntan

på operation inser vi att det inte funkar längre och maken sjukskriver

sej på heltid, orkar inte ens ta hand om sina egna barn till sin förtvivlan.
Dagen kom plötsligt efter en ryggutredning

och dagen efter kom jag inte tillbaka till jobbet.


Först kändes det jobbigt, jag kände mej pressad

och orättvis mot mina kollegor att bara lämna dem sådär.

Inställd på det jag förberett på jobbet inför hösten. Fina kollegor, mysiga barn.
 Men efter att jag varit tillbaka och avslutat mitt arbete

och beslutet om att jag skulle vara hemma med barnen igen var slutgiltigt

så upprymdes jag av otrolig lycka när jag insåg

att nu skulle jag få göra det jag är bäst på igen, göra det jag älskar,

slippa känna mej splittrad, slippa sakna.
 Nu behöver jag inte missa något i min 2årings snabba utveckling,

nu behöver jag inte sörja över att inte vara med min vackra sköra 4åring

och jag behöver inte fundera över hur mycket ledigt man kan med att ta

bara för att vara hemma när 6åringen kommer hem från sina första skoldagar.


Jag är fri igen och jag får göra alla mysiga utflykter och upptäcka hösten

tillsammans med mina egna underbara barn. Vara med de jag älskar.

 

Jag tackar Gud för denna möjlighet som kom mitt i olyckan

och jag ska verkligen ta vara på den här hösten, suga in allt gott

från mina barn och ge dem mycket tid och uppmärksamhet och

så ska jag ta hand om min sjuka man serva honom och pussa på honom mycket!


För familjen går först och nu ska jag ta hand om min!

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 8 november 2021 09:51

Här sitter jag igen, ensam efter höstlovet och väntar. Vi hade väl hoppats så mycket, att vi trodde på det, att bebis skulle komma innan eller under lovet. Det här är vår senaste bebis, 2 dagar kvar till beräknat.. ..inte ens en sammandragn...

Av Johanna - 17 augusti 2021 10:55

När en (till mesta del) hemmamamma lämnat alla sina 3 barn på skolan för första gången! Äldsta på mellanstadiet och yngsta i förskoleklass. Det är stort!   När jag sitter här hemma och med stolthet och lite sorg lämnat vår yngsta, första dage...

Av Johanna - 23 april 2020 12:43

En strålande idé för att visa att du tycker om någon   Barnen får utmaning att måla en sten och lägga den utanför dörren hos någon de tycker om.     Detta är materialet som behövs till veckans pyssel. Följ mig gärna på YouTube Äventyret...

Av Johanna - 21 april 2020 10:39

Fördelen med att jobba hemifrån       Jag har inte haft så mycket tid här på sistone, har lagt mycket tid på familj, utflykter och hemmafix           Men idag bloggar jag på min arbetstid, med godkännande från chefen :) alla beh...

Av Johanna - 12 april 2020 20:00

Vi här hemma kan skatta oss lyckliga i dessa tider,  att jag har inte har så gamla föräldrar,  att stor del av familjen/släkten bor nära och att alla var helt friska just till påsk!               Vi firar kärleken, friheten,  e...

Presentation


Hemmamamma till 3 barn med en älskling till make, det är jag och det är vi!
Här får du del av
vardagstankar från en småbarnsmamma.
Åsikter och tips, hjärtliga råd och kloka ord från en hemmamamma
och förhoppningsvis en del fina dikter.
Välkommen!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards